Velkommen til nye forældre

Inden opstart afholder vi i vuggestuen og børnehaven møde med forældrene, hvor vi informerer om hverdagen her, og vi får informationer om barnet, så vi i fællesskab kan give barnet en god start. Vi afholder 3 måneders samtale, hvor vi snakker om barnets trivsel, udvikling og opstart. Vuggestuen afholder 2 års samtale, hvor vi snakker trivsel, selvhjulpenhed, sprog, sociale kompetencer, alsidig personlig udvikling m.v., og inden opstart i børnehaven afholdes overgangssamtale med forældrene, en pædagog fra børnehaven og en pædagog fra vuggestuen. I børnehaven afholdes desuden førskolesamtaler, og  i samarbejde med skolen afholdes et forældrearrangement.
Udover planlagte samtaler vil vi afholde samtaler i formelle, som uformelle rammer.

Vi opfordrer til at I forældre orienterer jer her på hjemmesiden omkring dagligdagen i vuggestuen/børnehaven, kostpolitikken samt gensidige forventninger, og når jeres barn er startet i Bækdalen anvender vi Aula, hvor vi forventer at I løbende holder jer orienteret.

Vi glæder os
- til at lære jeres barn at kende
- til at være med til at udvikle jeres barns kompetencer indenfor alle
områder
- til at samarbejde med jer forældre. Et samarbejde vi ønsker skal bygge
på tillid, åbenhed og ærlighed, hvor gensidige forventninger er tydelige.